Publikace shrnuje výsledky třetího celostátního reprezentativního průzkumu z roku 2021 organizovaného NK ČR a zaměřeného na vztah dětí a mládeže k četbě knih a ke knihovnám i na hodnocení četby jako volnočasové aktivity nebo jako významné podmínky pro úspěšné zvládnutí výuky na základní a střední škole. Sběr dat i návazné diskuze v rámci kvalitativního šetření proběhly v červnu roku 2021, tj. v době, kdy se školy i celá společnost začaly po více než ročním období mimořádných opatření a omezení postupně vracet k normálu. Vedle čtenářství se výzkum nově zaměřil na vztah a hodnocení oblasti digitálního (distančního) vzdělávání, na způsob regulace volného času dětí tráveného na digitálních zařízeních i na využívání různých druhů elektronických informačních zdrojů při přípravě do školy apod.
Národní knihovna ČR – Knihovnický institut ve spolupráci s vydavatelstvím Host, Brno–Praha 2022, 1. vydání, 189 s.
ISBN 978-80-275-1378-9 (Brno, Host), ISBN 978-80-7050-775-9 (Praha, Národní knihovna ČR)